نوشته های تازه

متخصصان مرکز

 با پنج زبان عشق آشنا شوید

چگونه به او بگویید دوستت دارم!!!!!

کتابی تحت عنوان پنج زبان عشق،نوشته شده توسط جناب آقای دکتر گری چاپمن،برای جلوگیری از خالی شدن مخزن عشق و عاطفه زوجین،پنج زبان عشق و دوست داشتن را آموزش می دهد.

افراد به صورت های مختلفی ابراز عشق و علاقه می کنند و احساساتشان را نسبت به یک دیگر بروز می دهند.اگر می خواهید به طور موثر ابراز عشق و احساس کنید باید زبان اصلی عشق همسران خود را بیاموزید. هر یک از انسان ها زبان عشق مختص به خود را دارا هستند که این زبان در روابط عاطفی و احساسیشان کافی نمی باشد،علاوه بر زبان عشق خود باید زبان عشق او را هم یاد بگیرند.در کانون وجود بشر،آرزوی صمیمیت و مورد محبت وعلاقه فرد دیگری بودن وجود دارد.هدف از ازدواج رفع این نیاز می باشد.

کیفیت زندگی زناشوئی هر چه باشد می تواند همیشه بهتر باشد.

رویاهای پیش از ازدواج تماماٌ درباره خوبی ها و سعادت زندگی زناشوئی اند.وقتی عاشق اید نمی توانید به هیچ چیز دیگری فکر کنید.کسی که عاشق است گمان می کند که محبوبش از همه لحاظ کامل و بی نقص می باشد،طول عمر عاشقی دوسال است، وقتی فرد بعد از این دوره زمانی به زندگی طبیعی خود باز می گردد به دنبال عشق و احساس تازه می باشد.

برای جلوگیری از این اتفاق هر کدوم از زوجین موظف به یادگیری زبان عشق همسر خود می باشد که همیشه مخزن عشقشان مملو از عاطفه و لبریز از مهر شود.

 

زبان اوّل عشق:کلام تائید آمیز

زمانی که کلام تائید آمیز دریافت می کنید،به احتمال قوی ترغیب می شوید که متقابلا هم کاری کنید.برخی از زوجین،زبان عشق آنان تائید کلامی می باشد و مخزن عاطفی خود را با این نوع زبان پر خواهند کرد.زبان قدرتمندترین عضو اندام است،هم میتواند علّت زنگی شود و هم علّت مرگ.

در این مرحله حرف هایی به شریک عاطفی خود می زنید که روحیه اش را تقویت خواهد کرد.

این رنگ مو واقعا ٌبهت میاد!

ممنونم که قبوض را پرداخت کردی!

خوصوصیات اخلاقی تو رو دوس دارم!

استفاده از کلام تائید آمیز{تعریف و تمجید،تشویق،کلام محبتآمیز،تشکر و قدر دانی،درخواست های متواضعانه}در انجام کارهای روزمره زندگی را شامل می شود.

اگر زوجین به طور مرتب این چنین گفته هایی را از هم بشنوند ،فضای عاطفی بینشان بهتر و عمیق تر خواهد شد.

 

زبان دوّم عشق:وقت گذاشتن برای یکدیگر

منظور از وقت گذاشتن برای یکدیگر به این معناست که زوجین برای بیشتر شدن صمیمیت و توجه آنان به یکدیگر زمانی را برای هم اختصاص دهند.همزمان با گوش دادن به همسر خود و تماشای تلویزیون با هم سازگار نخواهد بود.

اینکه در زمان مختص،تمام توجه خود به همسرتان باشد و متقابلا این توجه را از همسر خود دریافت کنیدیعنی در این زمان کاملا برای هم زندگی کرده اید.زمانی را که به یکدیگر اختصاص می دهید از طریق توجه متمرکز،گفتگو با کیفیت،انجام فعالیت های لذت بخش و همچنین خود افشا سازی ،روابط عاطفی خود را وسعت می بخشید.

توجه داشته باشید کسانی که زبان عشق همسرشان وقت گذاشتن است باید یک شنونده حرفه ای شوند.

 

زبان سوّم عشق:دریافت هدایا

در هر فرهنگی هدیه دادن جزئی از فرایند زندگی و عشق می باشد.

هدیه به نشانه این است که فرد هدیه دهنده به فکر شما بوده است.قطعا هدیه دادن و هدیه گرفتن نشانه دوست داشتن و ارزشمند بودن آن فرد است.

اگر این زبان همسرتان می باشد یادگیری آن بسیار آسان تر از هر نوع دیگری از زبان عشق می باشد.نگرش خود را نسبت به پول تغییر دهید و آن را در پر نگه داشتن مخزن عشق همسرتان سرمایه گذاری کنید.

در تهیه هدیه خلاق باشید یا بخرید،یا بسازید و یا پیدایش کنید.

حضور خویشتن هدیه نامحسوسی است که بسیار رساتر از هدایای در دستان می باشد.

 

زبان چهارم عشق:خدمت به یکدیگر

همسرانتان دوست دارند برایشان کارهایی انجام بدهید.برای هم لیست درخواست هایتان را تهیه کنید.

زوجین گاهاٌ یکدیگر را مورد انتقاد قرار می دهند،انتقاد روش غیر موثر برای ابراز احساستان  به همسر می باشد.از انتقاد ها برای کشف زبان عشق و دوست داشتن خود استفاده کنید.شما با انجام دادن برخی از کارها با تعویض کردن کلیشه های خود {چون پدرم در تهیه غذا و نظافت منزل به مادرم کمک نمی کرد من هم انجام نخواهم داد}حتی اگر تمایل به انجام دادنش ندارید برای اینکه علاقه هسمرتان را حس کنید ،او را خوشحال کنید.

کمک در نظافت خانه!

خرید مایحتاج!

 

زبان پنجم عشق:تماس فیزیکی

تماس فیزیکی یکی از راه های ابراز مهر و محبت است. در بین تمام حس های لامسه،حس بدنی محدود به ناحیه ی خاص نمی شود .

تحقیقات نشان می دهد که در آغوش گرفتن،بوسیدن و نوازش کردن باعث سلامت روان و احساس خواهد شد.

 

 

 

 

اوّل از همه زبان عشق خودتان را بشناسیدو بعد برای شناخت زبان عشق همسرتان تلاش کنید.با هم صحبت کنید.رفتارهای گذشته تان را بررسی کنید تا زبان عشق یکدیگر را بیابید. لیست درخواست برای هم تهیه کنید که حتما دوست دارید آن را برایتان انجام دهد.

هفته به هفته راجب به درجه احساستان نسبت به یکدیگر،از هم سوال کنید.با زبان درخواست تلاش کنید که نواقص و عیب های رابطه تان را از بین ببرید.اگر در شناخت زبان عشق همسرتان با مشکل مواجعه شدید هفته به هفته هر یک از زبان های عشق را به کار ببرید تا متوجه علامت مثبت همسرتان به آن زبان شوید.

میتوانید از زمان  کودکی فرزندانتان ، زبان عشق آنان را هم بشناسید و تقویت کنید.به طور مثال وقتی فرزندتان از این که میگوید مادرم بهترین مادر دنیاست یعنی زبان عشق او کلام تائید آمیز است .

 

این بود از خلاصه کتاب پنج زبان عشق آقای گری چاپمن.

برای تهیه این کتاب می توانید به مرکز مشاوره فرح بخش مراجعه کنید.

 

 

بازگست به صفحه اصلی سایت

 

 

 

تهران، ضلع شمالی مترو صادقیه، خیابان ولیعصر، کوچه هفتم، پلاک ۲، ساختمان آریا، طبقه اول، واحد۳

nextpay_trust_logo

کلیه حقوق این سایت متعلق به
مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره فرح بخش
می باشد