نوشته های تازه

متخصصان مرکز

کتاب :یالوم خوانان

نویسنده :اروین د. یالوم

مترجمان : حسین کاظمی یزدی

چاپ : اول

ناشر :پندارتابان

معرفی کتاب یالوم خوانان

کتاب یالوم خوانان اثر اروین د.یالوم یکی از قابل احترام ترین افراد در حوزه ی روان درمانی می باشد که پیش تر با آثاری چون دروغگویی روی مبل، دژخیم عشق و مسئله ی اسپینوزا و رمان درمان شوپنهاور او را شناخته ایم. این اثر نیز اکنون توسط حسین کاظمی یزدی به زبان پارسی ترجمه و ارائه شده است. خوانندگان کتاب یالوم خوانان با تنوع در نوشته های او روبه رو می شوند که از قطعات توضیحی در مورد بیماران گرفته تا الگوهای نظری و البته ادبیات گسترش یافته است. این گزیده ها ، که به دقت ویرایش شده اند شامل بخش هایی از نوشته های استادانه ی یالوم در حوزه ی گروه درمانی و درمان اگزیستانسیال و همچنین گلچینی از دژخیم عشق، وقتی نیچه گریست و دروغگویی روی مبل است.

درباره کتاب یالوم خوانان اثر اروین د.یالوم

مقدمه ی یالوم برای کتاب یالوم خوانان ، مقدمه های بخش های مختلف و سه مقاله ی جدید در مورد روایت بخش های جدیدی است که او به این کتاب اضافه کرده است. یالوم هم در آثار داستانی و هم در آثار غیرداستانی خود از پشت عینک روان درمانی به بررسی ماهیت انسانی می پردازد و به ما نشان می دهد که خط میان حقیقت و تخیل همیشه به راحتی قابل تشخیص نیست. علاقه ی بسیار زیاد به روایت از همان ابتدای کار یالوم، انگیزه ای مهم برای او بوده و همین اشتیاق است که این گزیده ها را به همدیگر چفت کرده است. خوانندگان با پیشینه های گوناگون می توانند به سراغ یالوم خوانان بیایند.

ویژگی های کتاب یالوم خوانان

یالوم خوانان سه بخش دارد که هر کدام نماینده ی علاقه ی نویسنده هستند : ۱.روان درمانی گروهی ، ۲. روان درمانی وجودی (اگزیستانسیال) و ۳. نوشتن. یالوم در این باره می گوید : «از همان ابتدا، در تلاش برای درک، توضیح و تدریس روان درمانی مجذوب دو رویکرد اساسی در درمان شدم : گروه درمانی  و درمان وجودی. از ابتدا ، به من آموزش داده بودند تا همچون دانشمند علوم پزشکی فکر کنم و متون گروه درمانی من تا جای ممکن با تحقیق تجربی حمایت می شد. بعدها، وقتی حوزه ی درمان وجودی را کشف کردم، برایم مشخص شد که تحقیق تجربی چیز زیادی برای عرضه کردن ندارد…»

بخش سوم این کتاب درباره ی نوشتن، تاریخچه ای است از علاقه ی شدید من به روایت که پشت همه ی نوشته های حرفه ای من در میان بود و هر از گاه خودش را در متن هایم وارد کرده است، تا اینکه در سال های اخیر، کاملا بر کارهای من مسلط شد. غیر از بخش های مقدمه و سه مقاله ی جدید، این متن از میان کتاب های چاپ شده گلچین شده است و با هدف اختصار، خوانایی و پیوستگی ویرایش شده است.

فهرست موضوعات کتاب یالوم خوانان :

بخش اول / گروه درمانی

  • فصل اول / عوامل درمانی : آن چیزی که التیام می دهد
  • فصل دوم / کار حال حاضر درمانگر
  • فصل سوم / گروه درمانی با گروه های ویژه

بخش دوم / روان درمای اگزیستانسیال (وجودی)

  • فصل چهارم / چهار دغدغه نهایی
  • فصل پنجم / مرگ، اضطراب و روان درمانی

بخش سوم / درباره ی نوشتن

  • فصل ششم / مرگ، اضطراب و روان درمانی
  • فصل هفتم / روان شناسی به ادبیات اطلاعات می دهد
  • فصل هشتم / سفری از روان درمانی به داستان
  • فصل نهم / رمان آموزشی
  • فصل دهم / رمان روان شناختی

برای تهیه این کتاب میتوانید از انتشارات مربوطه  مراجعه کرده یا با مرکز مشاوره فرح از طریق شماره تماسهای ۴۴۰۵۶۳۳۵__۴۴۰۷۶۳۷۹ هماهنگ کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

بازگشت به سایت

دسترسی به کانال مرکز

دسترسی به پیج اینستاگرام مرکز

تهران، ضلع شمالی مترو صادقیه، خیابان ولیعصر، کوچه هفتم، پلاک ۲، ساختمان آریا، طبقه اول، واحد۳

nextpay_trust_logo

کلیه حقوق این سایت متعلق به
مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره فرح بخش
می باشد