نوشته های تازه

متخصصان مرکز

رواشناسی بالینی

پذیرش دانشجو در کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی محدود شد!

رشته روانشناسی بالینی جزء رشته های پرمتقاضی در مقطع کارشناسی ارشد می باشد و خیلی از دانشجویان با اینکه رشته کارشناسی آنها رشته روانشناسی نبوده، و رشته دیگری را تحصیل کرده اند متقاضی ثبت نام در رشته روانشناسی بالینی مقطع کارشناسی ارشد می شوند. این رشته از جمله رشته هایی است که هم در وزارت علوم ارائه می شود و هم از طرف وزارت بهداشت دانشجو می پذیرد. یعنی هر کدام از این وزارت خانه ها در کنکور جداگانه خود برای این رشته پذیرش دانشجو دارند. هرچند تفاوت های زیادی در نحوه پذیرش و آموزش دانشجو دارند و حتی ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های تحت پوشش وزارت بهداشت خیلی کم است و حدود ۶۰-۷۰ نفر سالیانه در مقطع ارشد این دانشگاه ها پذیرش می شوند و امکان پذیرش در این رشته در دانشگاهای وزارت بهداشت از ابتدا فقط از بین دانشجویان روانشناسی و مشاوره صورت می گیرد.

بااین حال امروز  17 دی ماه در جلسه شورای تحول وارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی هم تصویب شد که پذیرش در رشته روانشناسی بالینی مقطع ارشد فقط از بین فارغ التحصیلان رشته روانشناسی باشد

شورای تحول علوم انسانی

شورای تحول علوم انسانی

جلسه ۱۹۰ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل به صورت حضوری و مجازی امروز ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

🌐در ادامه جلسه موضوع بررسی “سرفصل دوره کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی در دستور کار قرار گرفت و گزارشی در این زمینه ارائه ارائه شد و سپس بررسی جزئیات این سرفصل آموزشی و برنامه درسی در دستور کار قرار گرفت و شرایط پذیرش دانشجو و عناوین دروس رشته روانشناسی بالینی تشریح شد. پس از ارائه این گزارش کلیات سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسید.

🌐در ادامه حداد عادل(ریاست شورا) اظهار داشت: وزارت علوم اجازه می‌دهد از غیر رشته روانشناسی هم در آزمون ارشد، شرکت کنند و بعد از پذیرش در آزمون، تعدادی دروس جبرانی بگذرانند تا بتوانند خود را با رشته جدید تطبیق دهند، بنابراین این مسئله باید مورد توجه کارگروه قرار گیرد.

🌐رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با تاکید بر اینکه گذراندن دوره کارورزی در این رشته ضروری است، گفت: در پذیرش دانشجو در این رشته ما دانشگاه‌های خوب را معیار قرار می‌دهیم، که توانایی برگزاری دوره کارورزی را داشته باشند.در ادامه جلسه بعد از ارائه نظرات اعضا مصوب شد، رشته روانشناسی بالینی به دلیل وجود دوره کارورزی دو سال و نیمه باشد. در پایان این جلسه برنامه درسی رشته روانشناسی بالینی به تصویب رسید و مقرر شد که منطبق با مباحث ارائه شده در این جلسه، اصلاحات ذیل از سوی کارگروه روانشناسی اعمال شود.

دکترحداد عادل رئیس شورای تحول علوم انسانی

🌐مورد اول اینکه، درس پیشنهادی حجت الاسلام و المسلمین کاظمینی مبنی بر اضافه شدن دو واحد به دروس اصلی موکول به توافق کارگروه روانشناسی با معاونت ارتباط با حوزه شد، با ذکر این نکته که نتیجه حاصل شده مورد تأیید شورای تحول است.همچنین، کارگروه روانشناسی در خصوص تعداد واحدهای درسی، باید خط قرمز وزارت علوم مبنی بر گذراندن ۳۲ واحد درسی در دوره ارشد را رعایت کند.

🌐در پایان جلسه ۱۹۰ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، با رأی مثبت اعضا مصوب شد، پذیرش دانشجو برای مقطع ارشد رشته روانشناسی بالینی، فقط از بین فارغ التحصیلان رشته روانشناسی باشد.

با این وجود هنوز مشخص نیست که این مصوبه از آزمون ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد یا از کنکور ۱۴۰۱. اگر از همین امسال اجرا شود افراد زیادی که برای این رشته در حال آماده شدن هستند، چه سرنوشتی خواهند داشت. و احتمالا با این تفاسیر در حق این دانشجویان اجحاف خواهد شد.و بهتر است این گونه مصوبات در ماه های تیر یا مرداد اعلام شود که دانشجویان تصمیم بهتری بگیرند.

 

مشاوران متخصص کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی  ومشاوره آماده ارایه خدمات به داوطلبان گرامی می باشند.

ارتباط با ما :مشاوره حضوری۰۲۱۴۴۰۵۶۳۳۵- 

۰۲۱۳۸۴۵۸۰۸۰ مشاوره تلفنی

مطالب مرتبط : منابع کارشناسی ارشد روانشناسی قسمت اول ، قسمت دوم

مجموعه روانشناسی/گرایش های کارشناسی ارشد

کانال تلگرامی مرکز مشاوره فرح بخش

دسترسی به پیج اینستاگرامی مرکز

سایت سامانه مشاوره تلفنی مرکز مشاوره فرحبخش

تهران، ضلع شمالی مترو صادقیه، خیابان ولیعصر، کوچه هفتم، پلاک ۲، ساختمان آریا، طبقه اول، واحد۳

nextpay_trust_logo

کلیه حقوق این سایت متعلق به
مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره فرح بخش
می باشد