نوشته های تازه

متخصصان مرکز

با همسر دروغگو چگونه برخورد کنیم؟

با همسر دروغگو چگونه برخورد کنیم؟

 

بسیاری از افراد،هستند که وقتی همسرشان، به آنها دروغ میگوید، احساس می کنند که دیگر در ذهن شان ،احترامی برای او قائل نیستند.

براستی ،چرا بعضی افراد دروغ می‌گویند؟؟

دروغ گفتن، به این معنا نیست، که فرد می خواهد ،به کس دیگری ،آسیب برساند اما ممکن است ،گاهی این نتیجه، نامطلوب پیش بیاید، بعضی از افراد ،دروغ می‌گویند ،چون می‌خواهند ،خودشان را ،ثابت کند در واقع، دروغ گفتن برای آنها، نوعی رفتار دفاعی،است

به‌عبارتی ،دروغ راهی است، که می‌توانند نظر مثبت اطرافیان را به دست بیاورند ،و عمل ناشایست، خود را پنهان کنند.

چه افرادی،بیشتر دروغ می گویند؟

افرادی که، در خود احساس حقارت ،می کنند و ترس از این،دارند که خود واقعی شان، مورد قبول واقع نشود ،و می ترسند که ضعف هایشان، نمایان شده، و دیگران از آنها آگاه شوند.

تاثیر همسر دروغگو، بر رابطه زناشویی:

همسر دروغگو ،باعث می شود که،طرف مقابلش دیگر، در زندگی اطمینان نداشته باشد،و هیچ چیز بدتر از این نیست ،که نتوانیم به همسرمان،که نزدیک‌ترین فرد زندگیمان، است اعتماد کنیم .

که مسلماً ،زندگی کردن با همسر دروغگو ،اصلا خوشایند نیست، ممکن است اولین بار،یا دومین بار ،که همسرتان، به شما دروغ میگوید ،واکنش خاصی فنشان ندهید و از آن ساده گذر کنید ،ولی بعد از مدتی، خواهید دید که ،دیگر هیچ اعتمادی، به همسرتان ندارید.

گاهی، خودمان مقصر آن ،هستیم که همسرمان، به ما دروغ میگوید:

برای مثال:

وقتی همسرتان ،به شما می گوید که با دوستان خود ،به تفریح رفته ،وهنگام بازگشت به خانه ،با عصبانیت شما روبرو ،میشود مسلم است که ،دفعه بعد بیرون رفتن، با دوستانش را از شما، پنهان خواهد کرد، و در نتیجه به دروغ گفتن، عادت خواهد نمود.

فرد ،با خودش چنین فکر می‌کند، که من ترجیح می‌دهم، درباره کارهایم دروغ بگویم ،تا اینکه بخواهم کاری را ،که دوست دارم کنار بگذارم،بنابراین گاهی ما خودمان هستیم، که دروغ گفتن را به همسرمان، آموزش میدهیم.

اما راه حل چیست:

بهترین راهکاری، که می توان،ارائه نمود،این است که در خانه، شرایطی را فراهم کنید ،که او دیگر مجبور به، دروغ گفتن نشود اگر زن و شوهر، آزادیهای نسبی به یکدیگر، دهند رفته رفته به دو دوست ،تبدیل می شوند ،و دیگر لزومی وجود ندارد، که به یکدیگر، دروغ بگویند ،چون هر انسانی برای نفس کشیدن، به فضایی نیاز دارد، و بهتر است ،این فضا را شما برای او،  تشکیل دهید.

راهکار بعدی این است که :

گاهی،لازم است، همسرتان متوجه آن نشود ،که شما از دروغ گفتن ،آن مطلع هستید،مسلماً همسری که ،فکر میکند طرف مقابلش ،به او اعتماد دارد، رفتار دیگری ،خواهد داشت ،از هر کاری که، آرامش زندگی را،بر هم بزنند می پرهیزد.

در اینجا،منظورمان آن، نیست که هر دفعه که، متوجه دروغ گفتن همسرتان، شدید به روی او نیاورید، زیرا با این کار، به او اجازه می دهید، که به رفتارش ادامه دهد .

منظور آن است، که با رفتاری منطقی:

و خارج از هرگونه دعوا ،و خشونت ،مثلاً در یک روزی که ،حال هر دوی تان ،خوب است به طور غیرمستقیم، به او بگویید که، متوجه دروغ شده اید، و سعی کنید ماجرا را ،هم خیلی طولانی، و کشدار نکنید.

حال اگر اعتمادمان، را نسبت به همسرمان ،از دست داده ایم ،چه کنیم؟

اگر، احساس میکنیدف که دیگر نمیتوانید، با دروغگویی همسرتان، کنار بیاییدف بهتر است ،دنبال راه حلی مناسب، باشید گفتگو کردن ،یکی از راه حل هایی، است که می تواند ،به شما کمک کند، اما شما باید خودتان را، آماده شنیدن هر حقیقتی بکنید ،ممکن است در حین گفتگو، همسرتان به شما ،مسائلی بگوید شما دوست نداشته باشید، آنها را بشنوید، بعضی از دلایلی که فهمسرتان بیان می کند، تا شما را، قانع کند ،

که مثلاً، به این دلیل دروغ گفتم:

به طور کاملاً روشن، و صریح به او بگویید ،که حرف هایش را ،قبول دارید اما ،دوست ندارید، حتی به خاطر آن ،دلایل هم دروغ بشنوید، حتی اگر قرار است ،به قیمت ناراحتی شما،تمام شود بهتر است، در انتهای ،صحبت خط قرمزها، و حدودی را ،مشخص کنید،و به همسرتان بگویید،جایز به دروغ گفتن نیست، و شما پس از این، او را بابت دروغ هایش، نخواهید بخشید.

 

 

بیشتر بخوانید:

چطور بر خجالتی بودنم و ترس از گفتگو با دیگران غلبه کنم؟

۸تکنیک برای افزایش هوش هیجانی

آیا ،من فرد وابسته ای هستم ؟

برای، خواندن مقاله های کتاب (عشق هرگز کافی نیست )

برروی، لینک های زیر، کلیک کنید :

تفاوت ،در دنبال کردن حرفهای همدیگر

تحمیل قوانین به همسر

باید ها و نبایدهای رابطه عاطفی

ناامیدی پس از ازدواج 

ذهن خوانی در رابطه عاطفی

قواعد،وقوانین مضر،دررابطه زوجین

پیامهای نیشدار در رابطه عاطفی

چراعشق زن ومرد، به یکدیگرکم شود؟؟

مراقب شیفتگی در رابطه باشیم!!

چگونه اشتباه برداشت میکنیم ؟

انتخاب رشته آگاهانه وهوشمندانه

پکیج و فرایند مشاوره انتخاب رشته کنکور

 مطالعه شرایط پزشکی تعهدی

مطالعه نکات مهم انتخاب رشته

شرایط-اختصاصی-دانشگاه-فرهنگیان

پکیج و فرایند مشاوره انتخاب رشته کنکور

جهت  دریافت وقت، مشاوره تحصیلی

(برای انتخاب رشته درست، و اصولی زیر نظر کارشناسان مرکز فرح بخش )

به صفحه زیر مراجعه کنید: 

مشاور تحصیلی

دسترسی به پیج اینستاگرام مرکز

برای دریافت مشاوره فردی

 به لینک زیر مراجعه کنید:

روان درمانی

تهران، ضلع شمالی مترو صادقیه، خیابان ولیعصر، کوچه هفتم، پلاک ۲، ساختمان آریا، طبقه اول، واحد۳

nextpay_trust_logo

کلیه حقوق این سایت متعلق به
مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره فرح بخش
می باشد