روش برخورد درست با افراد ناراضی
✍🏻چندی پیش که به مطب یک دکتر مراجعه کردم روش درست برخورد با افراد ناراضی را به طور عملی دیدم.
حدودا یک ساعتی بود که به همراه چند نفر دیگر در اتاق انتظار نشسته بودیم و خبری از دکتر نبود.
مردی که روبروی من نشسته بود از منتظر بودن کلافه شده بود و تمام مدت یک سری مجله ی پاره پوره را ورق می زد و دائما در صندلی اش وول می خورد. بی صبرانه پاهایش را تکان می داد و هر چند دقیقه یک بار به ساعتش نگاه می کرد.
بالاخره صبرش تمام شده و به طرف متصدی پذیرش رفت و محکم به شیشه ی اتاقکش ضربه زد.
او در را باز کرده و گفت:
بله آقا؟ می توانم کمکی کنم؟
مرد با تحکم گفت:
این چه وضعش است؟ من ساعت سه وقت داشتم. الآن ساعت چهار است و هنوز دکتر را ندیده ام!
متصدی به جای هر گونه توضیحی گفت:
مرحله ۱ (موافقت): حق با شماست آقا. شما ساعت سه وقت دکتر داشتید.
مرحله ۲ (عذر خواهی): متاسفم که این قدر معطل شدید.
مرحله ۳ (بیان دلیل): دکتر درگیر عمل جراحی شده.
مرحله ۴ (اقدام): اجازه دهید به بیمارستان تلفن کنم و بپرسم چقدر طول می کشد کارشان تمام شود.
مرحله ۵ (قدر دانی): متشکرم که موقعیت را درک می کنید و ممنونم که این قدر صبور هستید.
خشم آن مرد بعد از دیدن رفتار متصدی و شنیدن این جملات، فروکش کرد.
در برابر چنین مهربانی و لطفی چه کار دیگری می توانست بکند؟
بنابراین در برخورد با افراد ناراضی به جای تلف کردن وقتمان با توضیح و توجیه، تنها کاری که لازم است انجام دهیم رو به راه کردن اوضاع با بیان جملاتی درست و به موقع است.
برای ارتباط با متخصیص مرکزفرح بخش میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید.
۰۲۱۴۴۰۷۶۳۷۹
۰۲۱۴۴۰۵۶۳۳۵
از صفحات دیگر سایت فرح بخش استفاده کنید:
(بیشتر بخوانید )
جملاتی برای کاهش خشم و عصبانیت
افراد بسیار نامناسب برای ارتباط و ازدواج
شش قانون تفکر منفی(خطاهای شناختی )
معیارهای برای اختلال اضطراب جدایی
اختلال تبدیلی چیست؟
اختلال شخصیت نمایشی یا هیستریونیک
انتخاب رشته آگاهانه وهوشمندانه
پکیج و فرایند مشاوره انتخاب رشته کنکور
شرایط-اختصاصی-دانشگاه-فرهنگیان
پکیج و فرایند مشاوره انتخاب رشته کنکور
جهت دریافت وقت، مشاوره تحصیلی
(برای انتخاب رشته درست، و اصولی زیر نظر کارشناسان مرکز فرح بخش )
به صفحه زیر مراجعه کنید:
برای دریافت مشاوره فردی
به لینک زیر مراجعه کنید: