نوشته های تازه

متخصصان مرکز

انتخاب رشته کنکور 1399

انتخاب رشته کنکور ۱۳۹۹

نکات انتخاب رشته کنکور ۱۳۹۹ برای داوطلبین گرامی

انتخاب رشته یکی از انتخاب های سرنوشت ساز داوطلبین است.

لذا انتخاب های آگاهانه در این مرحله از کنکور بسیار اهمیت دارد.

زمان انتخاب رشته کنکور ۱۳۹۹:

چهارشنبه ۱۳۹۹/۰۷/۲  الی ۱۳۹۹/۰۷/۵ از طریق سایت سازمان سنجش.

چند نکته مهم در انتخاب رشته کنکور ۱۳۹۹ که داوطلبین حتما باید به آن ها توجه کنند:

۱. در صورت اتمام فرایند انتخاب رشته، حتمأ شماره رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار کاربر قرار می گیرد.

۲.انتخاب رشته و پذیرش در رشته های بدون آزمون (بر اساس سوابق تحصیلی) در سال ۹۹ جدا از انتخاب رشته و پذیرش با آزمون در موسسات و دانشگاه ها انجام می گیرد.

۳.داوطلبین بعد از ثبت نام و پذیرش در یکی از دوره های روزانه به هیچ عنوان امکان شرکت در آزمون سراسریو انتخاب رشته روزانه سال بعد را نخواهند داشت.

۴.پاسخنامه و کلید نهایی سوالات آزمون برای رتبه های زیر ۱۰۰۰۰۰ کشوری در گروه های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و رتبه‌های کشوری زیر ۲۰۰۰۰ در گروه های آزمایشی هنر و زبان از عصر روز دوشنبه مورخ ۹۹/۰۶/۳۱ در درگاه اطلاع رسانی سازمان در دسترس خواهد بود.

۵.متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌بایست دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذیربط را منحصراَ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان دریافت و مطالعه نمایند.

 انتخاب رشته کنکور ۱۳۹۹

تبصره ۱:

 متقاضیان گروه آزمایشی علوم تجربی که در کارنامه اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند توجه داشته باشند که رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مراکز دانشگاه‌ آزاد اسلامی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (منتشر شده از سوی این سازمان) درج خواهد شد. لذا لازم است درصورت تمایل به انتخاب کدرشته محلهای فوق مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی، این کدرشته محلها را به همراه سایر کدرشته محلهای انتخابی در فرم انتخاب رشته با توجه به اولویت درج نمایند.

تبصره ۲:

با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی در گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی و رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر شامل:

(نقاشی، ارتباط تصویری، کاردانی هنرهای تجسمی، طراحی پارچه و طراحی لباس، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی و جهانی، کتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری – کارگردانی، طراحی صحنه، نمایش عروسکی و عکاسی)

در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ بصورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد، متقاضیانی که قبلاً حاضر جلسه آزمون سراسری در گروه آزمایشی هنر (تاریخ ۹۹/۰۵/۲۹) و گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی (۹۹/۰۵/۳۰ و ۹۹/۰۵/۳۱) بوده‌اند و برای شرکت در آزمون عملی این رشته‌ها در بازه زمانی (۹۹/۰۵/۲۸ لغایت ۹۹/۰۶/۰۳) اعلام علاقمندی کرده و در آزمون عملی آنها شرکت نموده یا خواهند نمود.

در صورت تمایل لازم است در بین ۱۵۰ انتخاب خود در فرم انتخاب رشته، این رشته‌ها را در هر اولویتی که علاقه دارند، قرار دهند. 

تبصره ۳:

متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی علاقمند به رشته‌های علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که بر اساس کارنامه نتایج اولیه در دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) مجاز نشده‌اند در صورتیکه در زمان مقرر (۲۷، ۲۸، ۲۹، ۳۰ و یا ۹۹/۰۷/۳۱) در آزمون عملی شرکت نموده‌اندبه آنان اجازه انتخاب رشته محل های دوره روزانه ونوبت دوم، منحصراً در این رشته‌ها داده شده است. این موضوع در کارنامه نتایج اولیه برای این متقاضیان مشخص گردیده است. 

تبصره ۴:

متقاضیانی که در زمان ثبت‌نام برای پذیرش در رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اعلام علاقمندی ننموده‌اند در این مرحله می‌توانند با پرداخت هزینه مربوط به علاقمندی به این دوره‌ها به مبلغ ۱۸۶.۰۰۰ (یکصد و هشتاد و شش هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (بخش خرید کارت اعتباری) نسبت به انتخاب رشته از این دوره‌ها اقدام نمایند.

تبصره ۵:  

متقاضیان علاقمند به پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران در صورتیکه مطابق کارنامه نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی شده‌اند در این مرحله می‌توانند با پرداخت هزینه مربوط به علاقمندی به رشته‌های این دانشگاه‌ها به مبلغ ۹۳.۰۰۰ (نود و سه هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (بخش خرید کارت اعتباری) نسبت به انتخاب رشته از این دانشگاه‌ها اقدام نمایند.

نکات مهم در انتهاب رشته کنکور ۱۳۹۹

۶.آن‌دسته از متقاضیان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، (بجز متقاضیان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) می‌بایست پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از تاریخ ۹۹/۰۷/۰۲ به درگاه اطلاع رسانی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی: www.azmoon.org مراجعه نمایند.

۷.چنانچه مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم نظام آموزشی جدید (نظام ۳-۳-۶) و یا دیپلم و پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی می‌باشید و در رابطه با عنوان دیپلم، سال اخذ دیپلم، نمرات سوابق تحصیلی دیپلم، عنوان پیش دانشگاهی، سال اخذ پیش دانشگاهی و نمرات سوابق پیش دانشگاهی مندرج در این کارنامه، اشکالی مشاهده نمودید لازم است حداکثر تا تاریخ ۹۹/۰۷/۰۲ با همراه داشتن کارنامه به منطقه آموزش و پرورش شهرستان مربوطه مراجعه نمائید بدیهی است مواردی که از طرف مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش و حداکثر تا تاریخ  ۹۹/۰۷/۰۵ تأیید و به این سازمان اعلام گردد، برای مرحله گزینش نهایی اعمال خواهد شد؛ در غیر اینصورت اقدامی به عمل نخواهد آمد.

 8.متقاضیان در صورت مشاهده مغایرت در سهمیه (برای متقاضیان سهمیه ایثارگران) و یا درخواست اعمال سهمیه ایثارگران، لازم است حداکثر تا تاریخ ۹۹/۰۷/۰۲ به ارگانهای مربوط (محل تشکیل پرونده ایثارگری) مراجعه و موضوع علت عدم تأیید سهمیه و یا درخواست اعمال سهمیه را پیگیری نمایند.

انتخاب رشته کنکور ۱۳۹۹

توسط مشاورین مجرب مرکز فرح بخش در این حوزه به صورت تخصصی ارائه می گردد.

بازگشت به سایت

دسترسی به کانال مرکز

دسترسی به پیج اینستاگرام مرکز

تهران، ضلع شمالی مترو صادقیه، خیابان ولیعصر، کوچه هفتم، پلاک ۲، ساختمان آریا، طبقه اول، واحد۳

nextpay_trust_logo

کلیه حقوق این سایت متعلق به
مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره فرح بخش
می باشد